MRU Finansų ekonomika. VII semestras

Praktika (privaloma)

Ketvirtas kursas prasidėjo kiek neįprastai, nebuvo nei manęs, nei paskaitų. Iki spalio 24 d. buvo skirtas laikas praktikai atlikti. Pats iš JAV grįžau rugsėjo pabaigoje, taigi nieko, neskaitant laiko, nepraradau. Tiesiog reikėjo pagreitintu būdu susirasti praktikos vietą. Jos pradėjau ieškoti dar būdamas JAV, bet užklausos baigdavosi arba tyla, arba atsakymu, kad neturi laiko studentams. Panaši situacija buvo ir grįžus namo. Štai jums ir nemokama darbo jėga. Aišku, šį reikalą apsunkino ir tai, kad MRU neleidžia atlikti praktikos, kur nori – praktikos vieta privalo būti susijusi su bakalauro baigiamojo darbo tema. Taip, neva, palengvinamas gyvenimas studentams, kad jie galėtų pasirinkti sau reikalingų duomenų. O galų gale visgi gaunasi taip, kad MRU apriboja praktikos atlikimo vietą, bet nė piršto nejudina, kad padėtų ją susirasti. Ačiū. Visa tai reiškia, kad pasirinkus „netinkamą“ bakalauro darbo temą be pažįstamų sunku susirasti netgi neapmokamą praktikos vietą (išvada padaryta pasidomėjus studijų draugų atsiliepimais, neskaitant praktikos vietų, kur esminę darbo dalį užima kavos gaminimas).

Praktikos vieta privalo būti susijusi su bakalauro darbo tema, trunka du mėnesius, sudaroma pasirašius trišalę sutartį ir su praktikos vadovu (paprastai bakalauro darbo vadovu) suderinus uždavinius. Praktikos atlikimą būtina atsiskaityti iki septinto semestro pabaigos, pateikiant vadovui praktikos vietos atsakingo asmens ir savo atlikto darbo ataskaitą.

Finansų valdymas (privalomas)

Paskaitos: G. Černius. Kursas suskirstytas į tris dalis: asmeniniai, įmonės ir valstybės finansai. Visas tris dalis jau turėjome kaip atskirus dalykus, taigi čia jau buvo daugiau priminimas ir apibendrinimas, labai geras ir profesionalus apibendrinimas. Nėra ko stebėtis, kai žinias perteikia gilią praktinę patirtį turintis žmogus. Toli gražu ne kiekvienas dėstytojas susikviečia pilną auditoriją studentų ir sugeba, įdomiai aiškindamas ir analizuodamas, išlaikyti jų dėmesį visą paskaitą. Tenka pripažinti, paskaitos buvo tikrai įdomios, ypač antroji kurso pusė. O ir pats požiūris į studentus – neįprasta anomalija, tikriausiai pirmas dėstytojas per ketverius metus viešai paprašęs išsakyti nuomonę apie dėstymo kokybę ir tai, ką reiktų keisti. Per ketverius metus analizuodamas šiuos savo įrašus ir diskutuodamas su mokslo draugais, baigiu susidaryti idealaus dėstytojo ir jo požiūrio į studijas ir studentus portretą. Panašu, kad universitete radau tą portretą geriausiai atitinkantį žmogų.

Seminarai: B. Černiuvienė, G. Černius. Berods susidūrėme su trečiąja šeima per ketverius metus. Ir trečią kartą pasiteisino taisyklė, kad abi šeimos puses tenka vertinti vienodai, šiuo atveju – gerai. Tik įdomu, kuri lietuvių liaudies mintis dėstytojams (bendrai paėmus) tinka: Ar „su kuo sutapsi, tuo ir pats patapsi“, ar „toks tokį suranda“. Gal vis tik antrasis.

O grįžtant prie seminarų, daugiausiai dirbome su B. Černiuviene. Pagrindą sudarė uždavinių sprendimas ir diskusijos. Ir vėl įdomu, senokai buvo tokie laikai, kai namų darbus su malonumu dariau, ir – iš viso dariau… šito gal nederėjo sakyt.

Paskaitų efektyvumo lygis: labai aukštas

Atsiskaitymai: koliokviumas (uždavinys ir testas, trūko laiko) ir egzaminas (8 balai, vėlgi uždavinys ir teorinė dalis, tik laiko jau buvo pakankamai).

Nusirašinėjimas: per koliokviumą – gana akylai prižiūrima, sunkiai galimas. Per egzaminą – beveik nekontroliuojamas.

Finansinių investicijų valdymas (alternatyviai pasirenkamas)

Paskaitas ir seminarus vedė L. Vasiliauskienė. Kursas prasidėjo įdomiomis paskaitomis, atrodė, kad bus viskas gerai. Bet palaipsniui dėstytojos entuziazmas kažkur dingo, o paskaitų ciklas baigėsi seminarų atsiskaitymais paskaitų metu. Kažkoks chaosas. Seminarai vėlgi nuvylė, standartinis „Laba diena, pranešimai, viso gero“ tipas.

Žiūriu dabar į dalyko pavadinimą ir sunkiai susigaudau, apie ką jis buvo ir ką mes išmokom. Buvo tarptautinių finansų, buvo muitinės teisės, buvo investicijų, buvo ir kitų anksčiau turėtų dalykų nuotrupos. Jokio susisteminimo negaliu įžvelgti, kažkas gerokai per padrika.

Paskaitų efektyvumo lygis: iš pradžių buvo aukštas, bet vėliau krito iki patenkinamo.

Atsiskaitymai: koliokviumas, beprasmis projektinis darbas su pristatymu ir nedidelis egzaminas.

Nusirašinėjimas: per koliokviumą – galimas, o per egzaminą irgi galimas, bet gerokai apsunkintas, nes jį prižiūrėjo prof. I. Mačerinskienė.

Monetarinis reguliavimas (alternatyviai pasirenkamas)

Paskaitas ir seminarus vedė Jusif Seiranov. Susidariau įspūdį, kad tai žmogus su labai geromis teorinėmis žiniomis, vargu, ar kiekvienas mūsų dėstytojas „iš galvos“ sugebėtų vesti monetarinės teorijos paskaitas. Visgi ta sausa teorija daro savo – paskaitos gana nuobodžios. O ir dėstytojas berods jaučiasi nelabai jaukiai prieš auditoriją. Sunku kažką vertinti, nes žmogus nori perteikti žinias, bet jam akivaizdžiai sunku.

Seminarai standartiškai skirti pranešimams (gerai, kad ne ilgiems), šiek tiek situaciją taisė retkarčiais pasitaikančios diskusijos.

Paskaitų efektyvumo lygis: patenkinamas

Atsiskaitymai: lengvas koliokviumas iš atvirų klausimų ir sunkokas testinis egzaminas.

Nusirašinėjimas masinis ir per koliokviumą, ir per egzaminą.

Summa summarum

Dar vienas eilinis, niekuo per daug iš kitų neišsiskiriantis semestras. Beje, priešpaskutinis. Liko dar vienas, su bakalauro baigiamuoju darbu (kviečiu visus buvusius dėstytojus į gynimą, paskutinė proga atsikeršyti) ir dar vienu M. Laurinaičio dėstomu dalyku, gal pagaliau pavyks ir apie jį ką nors blogo parašyti.

4 komentarai

  1. gal Bronius

    O is kur tu istraukei, kad praktikos vieta turi butinai susisieti su bakalauro tema? Cia nebent darbo vadovas to reikalauja, o jiems, aisku, dazniausiai visiskai nesvarbu kur tu ta praktika atliks – todel gali praktiskai bet kokioj finansu institucijoje ja atlikti.

  2. Mantas Įrašo autorius(-ė)

    Yra MRU praktikos informacijoje nurodyta. Įvade į praktiką buvo aiškiai pabrėžtas šis faktas. Dėstytojai bet kur leidžia nebent nežinodami šio fakto (kas yra stebėtina).

  3. Atgalinis pranešimas: Šūdina lietuvos mokslo sistema arba kaip tapti diplomuotu debilu

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *